SELAMAT DATANG....KE BLOG UNIT HAL EHWAL MURID
SK SERI TASEK
PROGRAM TRANFORMASI SEKOLAH TS25

Wednesday 12 February 2020

PELANCARAN PROGRAM ZIARAH CAKNA PERINGKAT SEKOLAH SKST 2020

12 FEBRUARI 2020
DEWAN TRANSFORMASI POTENSI

Program Ziarah Cakna yang akan dijalankan sepanjang tahun 2020 ini bertujuan untuk memperluaskan konsep sekolah penyayang dan memperkukuh hubungan antara sekolah dengan ibu bapa/penjaga melalui amalan ziarah guru ke rumah murid. Program Guru Penyayang merupakan program yang dijalankan agar amalan guru penyayang membudayakan sikap kasih sayang di sekolah. Guru penyayang ialah guru yang memiliki sifat kepedulian terhadap muridnya dengan cara mengamalkan nilai kasih sayang, bersikap mesra, mengambil berat, berbudi bahasa dan saling menghormati, sentiasa ceria, prihatin dan sabar.
Melalui Program Ziarah Cakna ini diharapkan agar dapat menjalinkan ukhwah dengan keluarga murid untuk menujukkan empathi dan keprihatinan pihak sekolah dengan masalah murid serta dapat mengukuhkan nilai guru penyayang dengan saling bekerjasama antara guru dengan ibu bapa.
Pelancaran Program Ziarah Cakna Peringkat Sekolag SKST telah dilakukan oleh Guru Besar Puan Noorhasimah binti Ismail. Turut hadir dalam majlis pelancaran ini adalah YDP PIBG, AJK PIBG serta para waris khususnya waris murid Tahun 6.

No comments:

Post a Comment